Українці все частіше стикаються з шахраями, які вигадують нові схеми для обману. Юрист Роман Сімутін повідомив, як змусити банк повернути кошти, вкрадені аферистами.
Практично всі банки запевняють клієнтів, що вони не несуть відповідальності за вкрадені з рахунків гроші та не компенсуватимуть втрати. Однак повернути свої накопичення все ж таки можна.
"Сам факт коректного введення даних для списання коштів не може достовірно підтверджувати, що користувач сприяв втраті, незаконному використанню PIN-коду або іншої інформації, що дає змогу ініціювати платіжні операції. Це позиція Касаційного цивільного суду у справі №176/1445/22", - пояснив адвокат.
Правозахисник послався на одного клієнта, який судився з банком через аферу щодо нього. Шахраї отримали доступ до додатку банку у його смартфоні та вкрали понад 100 тисяч гривень. У фінустанові відмовилися повернути кошти.
Апеляція відмовила позивачу, заявивши, що це його відповідальність, тому що він має картку з Google Pay і можливість безконтактно знімати готівку за допомогою засобів ідентифікації, без розголошення яких аферист, навіть маючи фінансовий телефон клієнта і перевипустивши SIM-карту, не зміг би не зайти у банківський додаток, зняти або переказати гроші з рахунку.
Касація заявила, що саме банк повинен довести, що користувач сприяв втраті, незаконному використанню ідентифікаційного номера чи іншої інформації, яка була потрібна для переказів.
Таким чином, вдалося довести, що кошти були списані не розпорядженню позивача, тому це не є його відповідальністю.
"Беріть собі замітку та переказуйте іншим: якщо вашу картку обікрав шахрай - то все не так безнадійно, є шанс, що гроші вам банк поверне через суд", - запевнив адвокат.
Жертвам шахраїв, які крали кошти з карти, потрібно повідомити про це банк та кіберполіцію. Можна зателефонувати за номером 0 800 50 51 70 (у будні з 9.00 до 18.00) або надіслати заяву на електронну адресу: callcenter@cyberpolice.gov.ua.
Раніше ПриватБанк повідомив, як клієнти можуть повернути вкрадені шахраями кошти.