В Україні незабаром очікується гострий дефіцит водіїв. Зміни ринку праці пов'язані з повномасштабною війною. Стало відомо, що здебільшого не вистачатиме далекобійників та водіїв-міжнародників.
Голова ГО "Міжнародні автомобільні перевізники України" Володимир Михалевич повідомив, що перевізники б'ють на сполох. Вони прогнозують, що найближчим часом водії стануть на вагу золота.
Професія у них прибуткова і, попри складнощі, високооплачувана. Заробітні плати чоловіків, які здійснюють перевезення та їздять фурами за кордон, досягають високих позначок. Вони можуть отримувати понад 100 тис. грн на місяць, чим може похвалитися далеко не кожний підприємець.
За словами Михалевича, є великий ризик того, що невдовзі вантажівками просто не буде кому керувати.
Популярні зараз
В Україні критично низький рівень народжуваності, - Жолнович
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Новий закон про мобілізацію може повністю призупинити ринок перевезень в Україні.
Він просто зникне на території нашої держави, а європейську частину забере Польща та інші країни. За законом, усім водіям потрібно оновити свої дані до ТЦК та отримати документи з правом на виїзд. Інакше вони не мають права перетинати кордон.
За прогнозами громадської організації, лише 5% із нинішньої кількості водіїв — це пенсіонери та багатодітні батьки. Як відомо, їм дозволено виїжджати з України.
Таким чином, незабаром кількість вакансій значно зросте, а виконувати роботу не буде кому. Причому проблему ускладнює той факт, що водії не підлягають бронюванню.
"А ви знаєте, як зараз працюють ТЦК... Йдеш оновлювати дані, і вже завтра ти десь на полігоні. У нас вже були такі випадки", - поділився з "Телеграфом" Володимир Михалевич.
В Україні поодинокі компанії теоретично можуть забронювати працівників. Але це майже неможливо реалізувати на практиці, тому рішення приймає Міністерство оборони. І досягти броні вкрай складно. Та й водії не поспішають бронюватись, бо побоюються призову до ЗСУ.
Асоціація міжнародних перевізників України звернулася до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля з вимогою врегулювати питання мобілізації водіїв. Є багато випадків, коли чоловікам прямо на дорозі вручали повістки та знімали їх із рейсів. Водії відповідають за товар, який без нагляду можуть пограбувати.
Відповідальність за втрату авто чи вантажу буде покладено на перевізника. А водій не турбуватиметься про товар, якщо його вже забрали на навчання перед мобілізацією.
А перевізники, своєю чергою, включатимуть свої втрати у вартість продукції – і це позначиться на цінах. Подорожчають не лише імпортні товари, а й промислова група, а також бензин.
Нещодавно польські далекобійники розблокували кордон та припинили протести. А у майбутньому ринок може повністю перейти до них.
"Ми просто своїми руками передали "на блюдечку" весь ринок перевезень полякам, словакам. Перевізники вже прораховують втрати, адже послуги з перевезень зростуть у рази", - наголосив Міхалевич.
Раніше повідомлялося, що водіям в Україні вже пропонують зарплату понад 140 тис. грн.