Суми в платіжках за електроенергію залежать безпосередньо від обсягів споживання. Якщо невчасно передавати постачальнику показання свого лічильника, то розрахунки будуть некоректними, і споживачам доведеться переплачувати.
У прес-службі компанії Yasno відповіли на скарги клієнтів на завищені цифри в платіжках.
"Якщо споживач повідомляє показання регулярно і вчасно, обсяг визначається завжди чітко. А ось за відсутності актуальних даних лічильника може бути суттєва похибка", - сказали в компанії.
Розрахунок обсягу споживання електроенергії кожного клієнта оператор системи розподілу проводить щомісяця. При розрахунку від попередніх показань лічильника віднімають поточні - так і виходить кількість використаних кВт годин.
Якщо хтось із споживачів не передає показники лічильника, оператор системи розподілу бере за основу показники, які були зафіксовані минулого місяця, і, виходячи з них, розраховує середньодобове споживання. Навіть якщо у вас у поточному місяці по "нулях", але ви не передали свідчення, то платіжка прийде як за повний місяць.
Щоб враховувалися фактичні показники, потрібно передавати дані лічильників вчасно - протягом двох останніх днів поточного місяця та з 1 по 3 числа нового місяця. Таким чином, споживачі мають цілих 5 днів, щоб заглянути у свій лічильник і передати цифри постачальнику.
Зробити це можна:
- в особистому кабінеті на сайті ДТЕК;
- зателефонувавши до кол-центру ДТЕК;
- написавши в чат-боти ДТЕК (наприклад, у Viber-бот YASNO-Online).
Оператори системи розрахунку приймають від споживача дані показників за лічильником електроенергії також у телефонному режимі.
Раніше українцям розповіли, як правильно знімати показники двозонних та тризонних лічильників електроенергії.