Тарифна політика Укрзалізниці може спричинити ліквідацію сотень великих підприємств та звільнення десятків тисяч працівників. Головний перевізник країни заявив про 20-відсоткове підвищення тарифів на вантажні перевезення.
Такий тарифний тягар може виявитися непосильним для багатьох підприємств, і вони будуть змушені або скорочувати обсяги виробництва, або взагалі закритися. Про це заявив голова Федерації металургів України Сергій Біленький.
Саме підприємства гірничо-металургійного комплексу є найбільшими клієнтами Укрзалізниці та приносять їй один із найбільших доходів. Через високу вартість перевезень та інші несприятливі чинники вони й так балансують на межі рентабельності. Проте, якщо Укрзалізниця втілить свій план і підвищить тарифи на вантажоперевезення на 20%, то багато підприємств просто не вистоять.
У найкращому разі вони будуть змушені скорочувати обсяги видобутку, у найгіршому – припинять свою роботу та відправлять на біржу праці десятки тисяч безробітних.
В результаті країна, що воює, втратить важливу стратегічну галузь промисловості, люди залишаться без роботи, і бюджет втратить податки, каже Біленький.
Навіть більше, і сама Укрзалізниця замість очікуваного прибутку від підвищення тарифів отримає збитки, оскільки збанкрутілі підприємства вже нічого не платитимуть.
"Ми будемо змушені закривати підприємства з усіма соціальними наслідками. Тому що такі дії органів влади, які неможливо обґрунтувати, призводять до руйнівних наслідків, які можна порівняти з тими, що ми маємо від широкомасштабного вторгнення Росії", - заявив глава Федерації металургів.
При цьому він наголосив, що Укрзалізниця постійно намагається вирішувати свої фінансові проблеми не за рахунок внутрішньої оптимізації, а за рахунок своїх клієнтів. Та якщо раніше клієнтам вдавалося частково відбиватися від нових захмарних тарифів, то тепер, користуючись війною та своїм монопольним становищем, перевізник легко нав'язує свої рішення уряду.
Щоб не допустити масового банкрутства підприємств металургійної галузі та зростання соціальної напруги, уряд має втрутитися в монополію Укрзалізниці та приборкати її апетити, підсумував галузевий лідер.
Нагадаємо, Укрзалізниця запроваджує посади таємних маршалів для супроводу поїздів.