Під час оцифрування трудової книжки нерідко у громадян виникають труднощі. Електронна система не приймає деякі дані, через що можна втратити кілька років трудового стажу.
Про причини такої відмови та способи їх усунення розповіла прес-служба ПФУ в Донецькій області.
З 1 січня 2004 року страховий стаж, зароблений українцями, міститься в електронному реєстрі. Однак до цієї дати він є лише в трудовій книжці. Щоб перенести його до Єдиного реєстру застрахованих осіб, потрібно оцифрувати трудову книжку. Однак нерідко нерідко під час її оцифрування у громадян виникають труднощі, і в підсумку їм можуть не зарахувати роки трудового стажу.
Як перевірити стан оцифрування страхового стажу
Для початку потрібно подати скан-копії всіх заповнених сторінок трудової книжки на порталі ПФУ. Це робить або сам майбутній пенсіонер через особистий кабінет, або адміністрація підприємства, на якому він працює.
Алгоритм скачування скан-копії трудової книжки для оцифрування можна знайти за такими адресами:
- https://t1p.de/sui1a
- https://t1p.de/ubaxz
- Щоби перевірити, на якій стадії перебуває обробка документів, потрібно зайти на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України:
- роботодавцю - у кабінеті страхувальника в розділі "Звернення" (відображено всі звернення роботодавця щодо кожного працівника з відображенням статусу опрацювання);
- застрахованій особі - в особистому кабінеті користувача в розділі "Мої звернення".
Якщо статус звернення позначено як "Виконано", то це означає, що всі скан-копії трудової опрацьовано, жодних претензій до них немає, і дані про стаж працівника вже занесено до електронних анналів.
Якщо ж статус позначений як "Скасовано виконання", це означає, що в документах є якась помилка, і їх потрібно подати повторно. При цьому причина відхилення має бути описана в розділі "Повідомлення".
Інші статуси означають, що з документом ще працюють фахівці Пенсійного фонду.
Причини бракування поданих скан-копій трудової книжки можуть бути такі:
- подані копії документів не належать заявнику;
- зроблені не з оригіналів документів або в чорно-білому форматі;
- відскановані неправильно (обрізані дати, номери наказів тощо);
- відсутня скан-копія титульної сторінки трудової книжки;
- відсутній підпис власника трудової книжки або запис про зміну ПІБ;
- відсутня печатка установи або підпис відповідальної особи;
- в електронній формі звернення в даних особи є помилки.
Нагадаємо, українцям можуть додати до страхового стажу період, протягом якого вони не працювали.