Today.ua

ПриватБанк та monobank виставили ліміти на карткові перекази: клієнтам блокують рахунки

Банки масово блокують рахунки клієнтам, фінансові операції яких викликають у них підозру. Одеський адвокат Тарас Никифорчук назвав ліміти ПриватБанку та monobank на карткові перекази клієнтів.

В Україні діє фінансовий моніторинг і банки змушені дотримуватися встановлених правил. Якщо суми операцій є значними, представники банків мають отримати підтвердження походження коштів.

Ліміти на перекази через ПриватБанк та monobank

У ПриватБанку діють обмеження на проведення карткових переказів. На карту фізичної особи по Україні можна надіслати не більше 200 переказів на місяць. Загальна сума на рік не повинна перевищувати 3 200 000 грн.

Міжнародні перекази на картку фізичної особи - не більше 50 на місяць. Загальна максимальна сума – 399 999 грн.

Фізична особа може прийняти в monobank на картку:

Максимальна сума однієї транзакції – 60 тис. грн.

"Якщо ви ці ліміти не перевищуватимете за кількістю та за сумою, то моніторинг не повинен до вас чіплятися і мати якісь питання. Інші банки можуть встановити будь-які інші ліміти", - зазначив Никифорчук.

Тарас Никифорчук вважає, що клієнтів не потрібно перевіряти, якщо суми переказів були невеликими. Банки подають запити, якщо операції здаються їм підозрілими. Установи мають на це реагувати і можуть передавати інформацію до державного фінмоніторингу. Якщо там побачать ознаки порушень, дані мають передати до фіскальних або правоохоронних органів. Проте юрист підкреслив, що йдеться про поодинокі випадки.

"За минулий рік було трохи більше 100 повідомлень у відповідні органи по людях. Тобто ймовірність того, що ви зі своїми переказами потрапите під цей моніторинг і цю інформацію передадуть до органів приблизно рівна нулю. Я думаю, це були поодинокі випадки, якісь великі суми і значущі особи політичні", - поділився Никифорчук на своєму YouTube-каналі.

Никифорчук назвав решту банків, зокрема Райффайзенбанк Банк, Укрсиббанк, на які часто скаржаться клієнти. Серед них багато біженців, які не мають фізично можливості відвідати банк і залагодити спірні ситуації, зокрема надати документи.

"Там дійшли до абсурду: надсилають запити на незначні суми близько тисячі доларів, блокують людям гроші, знущаються з людей, які за кордоном. Під цю тему з актуалізацією даних дуже багато чого відбувається поганого. Такого свавілля не було. Я вважаю, що у такий складний воєнний час чіплятися до людей, що вони там якісь 500-2000 доларів хтось комусь переказав, з урахуванням інфляції, з урахуванням усіх проблем, скільки людей виїхало, залишилося, скільки залишилося без дому, це я вважаю свинством і взагалі чимось неприпустимим у воєнний час", - заявив адвокат.

Тарас Никифорчук закликав банки виставити ліміти та розповісти про них клієнтам, але "максимально не щемити, не чіпати і не чіплятися" до людей у важкий воєнний період, якому "немає кінця-краю".

Нагадаємо, що ПриватБанк вдвічі знизив тарифи для SWIFT-переказів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ