Податкова служба активізувала перевірки таксистів і вже почала вилучати їхні особисті авто. В Україні очікується подорожчання пасажирських перевезень, які стають менш вигідними для водіїв.
Податківці закликають таксистів легалізувати свою діяльність, оформити ФОП, встановити касові апарати та справно сплачувати податки державі. Водії панікують, побоюються рейдів, але не поспішають реєструватись.
Голова Української таксомоторної асоціації Андрій Антонюк наголосив, що кількість таксі не зменшилась, незважаючи на перевірки. Він пов'язав це зі складнощами в затриманні на місці злочину понад 200 тисяч водіїв. Експерт вважає, що доцільніше було перевірити диспетчерські служби, які згідно із законом мають співпрацювати лише з легальними таксистами – найманими працівниками чи підприємцями. Однак через відповідальність за порушення цієї норми у таксі можуть працювати чоловіки без відповідного статусу.
Диспетчерські служби одержують за передачу замовлень комісію – близько 25% вартості поїздки. Така схема поширюється більшість посередницьких компаній.
Антонюк вважає "зачистку" таксистів новою хвилею боротьби за ринок, який оцінюється у 30-40 млрд грн на рік. Вказано, що податкові перевірки сильно б'ють по таксистах, багато з яких у розпал війни намагаються заробити. Він звернув увагу на складність виконання вимог ДПСУ:
"Касовий апарат — 300 доларів плюс щомісячне обслуговування. Програмне забезпечення, яке пропонує податкова як безкоштовний РРО, працює дуже погано, тому доведеться витрачатися. Але це тільки початок. Не всі водії зможуть розібратися в тонкощах роботи касових апаратів, а помилки у видачі чеків - це штраф на 50% від суми чека. Це що, бухгалтера наймати?
На думку Андрія Антонюка, кількість охочих таксувати може знизитись. Чоловіків, які заробляють таким чином, уже тало менше через мобілізацію.
Що буде з цінами на таксі
Київський таксист на ім'я Максим заявив, що через нові ризики тарифи на послуги таксі мають зрости на 10-20%. Їх встановлюють диспетчерські служби, але якщо машин поменшає, вартість поїздок збільшиться, бо попит перевищуватиме пропозицію.
Видання "Телеграф" зв'язалося з компанією Bolt, де неофіційно повідомили про вимоги до водіїв. Їм потрібно пред'явити техпаспорт, права, свої контактні дані та номер банківської картки, на яку зараховуватимуть виплати за замовлення. Наявність касового апарату, як і реєстрація ФОП, не потрібна. Справа в тому, що це сервіс пошуку супутників, а не служба таксі, а тому оформлення підприємницької діяльності не потрібне.
Нагадаємо, що в Україні можуть запровадити додаткове оподаткування автомобілів.