У листопаді минулого року було проведено соціальне дослідження, яке намагалося встановити, як змінюється побутове життя українців під час війни. Відзначено поновлення споживчої активності, але відсутність ясних перспектив, як і раніше, змушує наших співгромадян економити.
Опитування провело українське представництво консалтингово-аудиторської компанії Deloitte. У ньому взяла участь тисяча людей віком від 18 років у всіх регіонах країни, крім окупованих територій. Обов'язковою умовою участі в опитуванні було користування смартфоном.
Дослідження показало, що українці зараз купують харчові продукти так само часто, як і до війни. У порівнянні з першим роком повномасштабного вторгнення росіян, вони на 25% частіше почали купувати побутову техніку та на 14% одяг та взуття.
Проте загалом тенденція до економії коштів зберігається. У цьому зізналися від 41% до 77% українців, залежно від категорії товару, про який їх питали. Найрідше наші співгромадяни економлять на ліках, дитячих товарах та купівлі готової їжі.
На 50% частіше люди почали готувати їжу вдома, а відвідування ресторанів та барів скоротили 55% респондентів. Загалом відпочивати поза домом українці стали значно рідше – 65% опитаних заявили, що економлять на розвагах.
Це опосередковано підтверджує інший показник: витрати на телебачення та стрімінгові канали зросли на 32%.
92% опитаних українців повідомили, що донатять на ЗСУ чи допомогу постраждалим від російських бомбардувань. Причому третина опитаних заявила, що роблять це регулярно.
Якщо ви теж належите до українців, які вважають за краще готувати вдома і майже забули, що таке ресторан, вам може бути цікавим рецепт бендериків з куркою від переможця шоу "МастерШеф".