В Україні з 2021 року офіційно діють електронні трудові книжки. Це цифровий аналог звичайного паперового документа. У ПФУ повідомили, як не втратити страховий стаж.
У пресслужбі Пенсійного фонду України зазначили, що електронні трудові книжки впроваджено для вдосконалення обліку трудової діяльності громадян, скорочення паперового документообігу та ризиків ушкодження чи втрати документів.
У Пенсійному фонді назвали переваги електронної трудової книжки. Серед них:
- перевірка та підтвердження даних про трудовий стаж у режимі реального часу;
- високий рівень захисту інформації та аутентифікації;
- автоматичне призначення пенсії у майбутньому.
Документи про трудову діяльність можна завантажити на вебпорталі ПФУ самостійно або за допомогою роботодавця. Перед оцифруванням інформації у трудовій книжці необхідно провести її аудит. Перевірте наявність наступних даних:
- ПІБ, дати народження власника;
- підпису власника;
- підпису особи, яка відповідала за видачу трудових книжок;
- печатки установи, де трудову книжку заповнили вперше.
За наявності неточностей у ПІБ або дати народження можна внести зміни за останнім місцем роботи, надавши відповідні документи, якщо вони відсутні, коригування передбачено за підсумками судового розгляду.
Важливо також перевірити всі записи про робочі місця. Якщо виявлено помилкові відомості, їх необхідно виправити у компанії, яка робила відмітку про працевлаштування. Якщо організація ліквідована, запис робить правонаступник, а за його відсутності потрібно звертатися до архіву.
Після оцифрування трудової книжки її електронна версія має аналогічну силу, як і паперова. Надалі українець може вносити виключно онлайн-записи або за бажанням дублювати їх на фізичний носій.
Нагадаємо, що в Україні у червні пенсії нарахують одразу за кілька місяців.