Державний Ощадбанк звинуватили у стягуванні коштів з рахунків померлих клієнтів. Гроші беруть за обслуговування рахунку. У банку відповіли, що це дійсно так: гроші за обслуговування рахунку беруться незалежно від того, живий клієнт чи вже помер. Тут діють інші критерії.
Про це йдеться у листуванні між клієнтом та прес-службою Ощадбанку у банківському Facebook-акаунті.
Родич померлого клієнта банку дорікнув Ощаду, що той, мовляв, знімає гроші з рахунку померлого клієнта.
"Коли Ощадбанк перестане красти гроші померлих?.. Звідки у тарифах Ощадбанку з'явилась комісія за обслуговування неактивних рахунків у розмірі 100 грн? Людина помирає, рахунок не активний", - звернувся до банку родич померлого клієнта.
В Ощадбанку відповіли, що ніякого незаконного списання коштів з рахунку померлого клієнта немає. Критерій списання зовсім інший. Кошти за обслуговування картки банк починає стягувати в тому випадку, якщо упродовж року гроші не надходять на картку клієнту, та якщо з неї немає ніяких видатків. Іншими словами, якщо упродовж року немає ніякого руху коштів за карткою клієнта.
"В борг комісія за неактивний рахунок не списується", - уточнили в Ощадбанку.
Водночас у банку підкреслюють, що комісія за обслуговування неактивного рахунку обумовлена в Договорі комплексного банківського обслуговування (ДКБО). А клієнти, які відкривають рахунки в банку, обов'язково підписують цей договір, без цього ніяк.
Отже вони повідомлені про існування таких списань із картки, і це не може бути для них несподіванкою. Інша справа, коли йдеться про рахунок померлого клієнта. Щоби з нього не стягувались кошти, спадкоємець має повідомити банк про смерть власника рахунку.
Втім, спадкоємці можуть не знати, в яких банках у померлого були рахунки, та й чи були вони взагалі. Тому спадкоємець має звернутись до нотаріуса, який подасть запити в банки на розшуки рахунків.
"ДКБО та тарифи знаходяться на сайті банку у відкритому доступі, з якими можна завжди ознайомитися. По запиту спадкоємця нотаріус подає запити в банк на розшук рахунків та вкладів померлого клієнта", - повідомляють у банку.
В Ощадбанку також зауважили, що комісія за обслуговування картки є не лише в них, але й у багатьох інших банках. Однак там також визнали, що банки запроваджують такі комісії не на вимогу НБУ, а з власної ініціативи. Причому, відповідно до умов ДКБО, банк може переглядати розмір комісії в односторонньому порядку.
Нагадаємо, Ощадбанк повідомив своїх клієнтів про підвищення тарифів на послуги з 1 квітня.