Від мобільних операторів вимагають забезпечити безперебійну роботу зв'язку протягом десяти годин після вимкнення світла. Таке рішення ухвалив Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ).
Нагадаємо, в умовах хвилі відключень світла на рубежі 2022-го та 2023-го років вимога до операторів мобільного зв'язку обмежувалася чотирма годинами. Збільшення терміну у два з половиною рази виразно вказує на те, які проблеми має українська енергосистема і до якої тривалості відключень світла треба бути готовими.
НЦУ вимагає до 1 жовтня поточного року обладнати 60% базових станцій мобільного зв'язку автономним резервним живленням. До листопада цей показник має становити 70%, до грудня – не нижче 80%. На кінець січня мобільні оператори, які працюють в Україні, зобов'язані забезпечити автономним живленням 100% своїх станцій.
Крім цього, до 1 грудня 2024 року не менше чверті базових станцій кожного українського регіону мають бути забезпечені генераторами із запасом палива чи автономними батареями, які дозволять забезпечити безперебійний зв'язок протягом трьох діб з моменту відключення світла.
Популярні зараз
В Україні критично низький рівень народжуваності, - Жолнович
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Така сама вимога до 1 вересня поточного року має бути виконана для об'єктів фізичної інфраструктури електронних комунікаційних мереж.
Йдеться про:
- об'єкти, що виконують функції міжнародних центрів комутації;
- міжміські телефонні станції;
- транзитні станції;
- національні точки обміну інтернет-трафіком;
- оперативно-диспетчерські служби, які здійснюють екстрені комунікації за телефонними номерами 101, 102, 103, 104 та 112.
Як витрати, які зазнають мобільні оператори, відіб'ються на їх тарифах, поки не відомо. Однак підвищення вартості послуг на тлі збільшених витрат є можливим.
Нагадаємо, 3 червня на засіданні штабу Ради оборони Київської області від мобільних операторів вимагали покращити якість зв'язку у періоди відключення світла.