Найбільші оператори стільникового зв'язку виступили зі спільною заявою про неможливість на цей час забезпечити безперебійну роботу своїх мереж протягом 10 годин за тривалих відключень світла. Раніше це завдання їм поставив Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ).
Київстар, Vodafone та lifecell спільно звернулися до своїх абонентів, пояснюючи технічну неможливість виконання вимог НЦУ на даному етапі. Вони повідомили, що графіки відключення світла не дозволяють їм повністю зарядити обладнання резервного живлення.
Для повної зарядки батарей потрібно збільшення потужності струму, що можна зробити лише за дозволом місцевих обленерго. Але це навряд чи має сенс, оскільки для забезпечення 10-годинного зв'язку в умовах блекауту на добу трьом компаніям будуть потрібні гігантські обсяги електроенергії.
"За приблизними розрахунками, аби забезпечити заряджання акумуляторів, які будуть живити базові станції мобільних операторів протягом 10 годин у випадку знеструмлення, знадобиться потужність близько 2,8 ГВт*год електроенергії на добу. Для цього потрібно задіяти потужність по суті одного енергоблоку АЕС", - йдеться у спільній заяві Київстар, Vodafone та lifecell.
Також зазначається, що всі три компанії вже інвестували в енергонезалежність понад 3 млрд гривень. Вони придбали 5,4 тисячі генераторів та інших автономних джерел живлення. Також було проведено роботи із заміни 370 тисяч акумуляторів базових станцій.
Нагадаємо, НЦУ вимагає від операторів стільникового зв'язку до 1 жовтня обладнати автономним резервним живленням 60% базових станцій. До кінця січня, згідно з вимогою регулятора, цей показник має досягти 100%.
Після цього термін безперебійної роботи зв'язку за умов відключення світла, за розрахунками НЦУ, має становити щонайменше 10 годин.
Рішення НЦУ вже позначилося на абонентах компанії Vodafone, яка, передбачаючи нові витрати на виконання постанови, значно збільшила тарифи.