Ще один західний сусід приєднався до блокади кордону з Україною. До польських перевізників долучилися їхні колеги зі Словаччини. Вони виставляють ті ж самі вимоги, що й поляки.
Що вимагають словацькі перевізники, та як вони мають намір діяти в подальшому, розповіло видання inpoland.
Словацькі перевізники готові приєднатись до польських в їхньому протистоянні з українськими водіями фур. Словаки вимагають від влади Євросоюзу тих самих кроків, що й поляки. Головна вимога – скасування транспортного безмитного режиму для українських перевізників.
В п'ятницю, 16 листопада, словацькі перевізники провели на кордоні з Україною попереджувальну акцію – заблокували перехід Вишнє Нємецьке. Це – один з альтернативних шляхів в'їзду українських перевізників на територію ЄС. Блокада кордону сі словацького боку тривала лише годину. Упродовж цього відрізку часу пропускали лише автомобілі екстрених служб.
За годину блокаду було знято, однак словацькі перевізники заявили, що це – попереджувальна акція. Далі буде так, як у Польщі, якщо Єврокомісія не піде назустріч перевізникам із ЄС.
"Годинна блокада – це попереджувальний протест. Наступним кроком ми передамо нашу позицію та вимоги до Єврокомісії. Тоді у Словаччині почнуться перманентні блокади", – попередив перевізник із Люблінського воєводства та лідер протестів з польського боку Рафал Меклер.
Крім того, Меклер повідомив, що з 22 листопада польські перевізники почнуть блокувати ще один, вже четвертий, пункт пропуску із польського боку. Окрім пунктів у Дорогуську, Гребенному та Корчовій, заблокують ще й пункт у Медиці. А незабаром своїх колег можуть підтримати й перевізники з Литви, каже один з організаторів акції протесту.
Європейські перевізники кажуть, що не можуть на рівних конкурувати з українськими через те, що українці не платять податків і зборів, які діють в ЄС. Через це бізнес європейців зазнає дедалі більших збитків. Такий стан речей виник після того, як для українських перевізників запровадили транспортний безвіз на в'їзд в ЄС.
"Ми проситимемо Єврокомісію негайно запровадити дозволи на перевезення для українських транспортних засобів, тому що європейські компанії падають духом і не можуть з ними конкурувати", - заявив президент UNAS Станіслав Скала.
Нагадаємо, на заблокованих пунктах пропуску фурам із вантажами доводиться стояти по кілка діб. Одному з українських водіїв стало зле, однак жодного лікаря на пункті пропуску не знайшлося. А за добу по тому на одному з пунктів пропуску трапився летальний випадок.